En møderbooker giver penge på din virksomheds kistebund

Mange virksomheder har i disse tider i høj grad brug for at øge deres omsætning og skaffe sig nye kunder. Det kender jeg til i min virksomhed, og de fleste vil sikkert kunne nikke genkendende. Men hvad gør man, når man ikke ved, hvorfra salget og kunder skal komme? Der er naturligvis ikke nogen universel løsning til alle firmaer, men jeg vil gerne dele de erfaringer, min arbejdsplads gjorde.

Vi stod nemlig også og havde hårdt brug for at gøre noget for at skaffe flere penge. Kort og godt. Min chef blev foreslået, at vi outsourcede vores telemarketing og mødebooking. Det blev mødt med en vis skepsis, men den forstummede hurtigt.

Nye kunder
Vi oplevede nemlig hurtigt, at vores samarbejdspartner var gode til at skaffe møder med potentielle kunder, og det var jo den første forudsætning for, at vi fik flere ordrer ind. Derefter var det jo op til os at levere gode produkter og service.

Senere kunne vi også aflæse på salgstallene, at der skete noget. Vores samarbejdspartner skaffede altså ikke ‘kun’ nye kunder. De sørgede også for at sætte direkte spor i vores omsætning ved at sælge flere produkter.

Hvad gør de?
Sådan som jeg forstod det, bestod deres arbejde af to ting. Telemarketing og mødebooking. Deres mødebooker sørgede for, at sætte møder med potentielle kunder i stand. Det betød flere nye kunder, men også at alle var klar over, hvad der skulle foregå og var velforberedte.

Og som skrevet smittede deres indsats direkte af på salgstallene. De er jo sælgere og gjorde det tilsyneladende så godt, at vores omsætning blev øget, og vi modtog flere ordrer.

Vi faktisk været så tilfredse med dette initiativ, at vi anbefalede det til andre virksomheder i vores netværk, som blandet omfatter den lokale håndværker i Blåvand, der også har fået nye kunder på bekostning af gode det salgsarbejde.